هندسة زراعية
عزيزى الزائر يرجى التسجيل منك اذا كنت غير مسجلا او الدخول اذا كنت مسجلا لتتمتع بجميع خدماتنا وتكون عضو من اعضاء المنتدى الكرام
مع تحيات
ادارة منتديات هندسة زراعية


منتدي علمي لقسم هندسة زراعية

 
الرئيسيةبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 يوميات صيدلى الجزء الاخير

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
nagham_el_kon
 
 
avatar

انثى
عدد الرسائل : 2274
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 10/08/2008
علم البلد :
الجامعة : هندسة زراعية القاهرة
المزاج :
الوسام :
نقاط : 351

مُساهمةموضوع: يوميات صيدلى الجزء الاخير   13/3/2009, 18:20

يا ترى لسه كلنا فاكرين الموضوع ده؟؟
عموما ده اخر عدد فى سلسلة المواقف الطريفة اللى حصلت لصيادلة اثناء عملهم
مواقف حقيقية حصلت فعلا مش مكتوبة بطريقة كوميدية

يلا نشوف مع بعض

1------.>

زبوون ثوغنون يعمله سنتين
جايب نص جنيه وعايز ايه بقي؟

الزبون: عايز ثديلية
انا: ايه؟
الزبون: عايز ثديلية واداني النص جنيه
انا: خد النص جنيه وخلي ماما تكتبلك هي عايزة ايه؟
الولد مصر: عايز ثديلية وموش راضي ياخد مني النص جنيه
انا : طيب يا سيدي موش هازعلك هات النص جنيه وروح قول لماما تكتبلك
رجع بعد شوية ومعاه ولد اكبر منه بشهرين
بس شكله لمض عنه- الولد التاني قاللي:عايز سرنجة
ياسلااااااااااااام
يا سيدي انت فين من زمااان
يا راجل دة صاحبك محمود (الزبون الصغير اصلي اتعرفت علي اسمه) كان مغلبني وعايز ثديلية(اللي هي بالموناسبة صيدلية)
.............................................


2----->


انا بقى اثناء تدريبى دخلت واحدة ست عجوزة خالص خالص وقالت لى عايزة اربع او خمس صابونة بريحة وتكون انضف حاجة فى الاخزخانة قلتلها (من باب الفضول) ليه كل الصابون ده ياحاجة

قالت لى انها هتغلى الصابون ده كله فى مايه وتشربه عشان عايزة تعمل غسيل للمعدة
وانا بجد ملقتش نفسى خالص ومقدرتش اكمل معاها النقاش
سبتها لصاحب الصيدلية اللى طبعا باعهولها
.......................................

3---->

الموقف اللي هاحكيه ده
بيتكرر معايا كتييييييييييييييييييييير
بس هو لسة طازة دلوقت
شابة عايزة زيت شعر
قالتلي:انا عايزة زيت شعر لونه اخضر وبخمسة جنيه ونص
جبتهولها واديتهولها
قالتلي:هو بكام
انا:انتي لسة قايلة بخمسة ونص
قالت:اه اها اه
واديتني الفلوس ومشيت مكسوفة
هي الناس مابتركزش ليه؟

.......................................

4------------>


العيال الصغيرة دايما مواقفهم جميله

من كام يوم كده

دخل عليا طفل ثغنن -

و قالى : عاوز توك توك

و طلع فى الآخر انه يقصد كيتو
.....................................

5--------->

دخل عيل صغير
ايوة يا حبيبي عايز ايه؟
عايز لزق مدور
وكان معه ربع جنية
قولتله 3 ب ربع
خد 3 وهات ربع
قالي لا انا عايز واحدة بس والباقي مش عايزة
قولتله واحدة هتبقى ب بريزة
قالي ماشي
ببص لقيته لسه واقف
ايه يابني في ايه تاني
قالي عايز كمان واحدة
قولتله هات بريزة
قالي لا عايزها كده
قولتله مش هينفع يابابا
ومصمم ومش عايز يمشي
شوية يقولي خدي شلن وهاتي كمان واحدة
و في النهاية قمت شاخطة فيه
يااااااااااااااااااباااااااااااااااااااااااااااااااااااااي
عيال تخنق

...................................................

6----------->

زبون


وداخل الصيدلية
انا:افندم
هو:انا عايز كريم مرهم
انا: (عملت نفسي قال ايه ماسمعتش)نعم ؟
هو:عايز كريم مرهم
انا:ماشي(كريم مرهم كريم مرهم يعني هو انا اللي هاحطه)
لايه طيب؟
هو:لمرض جلدي
انا: (الراجل دة يااما بيستهبل يابيستهبل؟وانا موش فاضية وعايزة اذاكر)مرض جلدي ايه؟
هو :مرض جلدي(ومستغرب قوي اني موش عارفة)
انا:ايوة يعني التعب ده عبارة عن ايه؟
هو:حساسية من الاسمنت
انا:دخلت اجيبله اللي ربنا قدرني عليه
هو:لالالالا موش دة -اللي باخده نصه اخضر ونصه ابيض
جبتله الديرموفيت كريم
هو:ممكن يكون هو -هو دة بكام؟
انا:8.40جنية
هو:اذاي ده موش ممكن يكون سعره
انا:السعر مكتوب عليه لو عايز تتاكد
هو:انا مالي باللي مكتوب
انا: (اه شكل الليلة دي موش معدية )هي ممكن ماتكونش اللي انت بتستعملها انت عندك الفارغة بتاعتها ؟
هو :اه
انا:الحمد لله ابقي هاتها وانا اديك اللي ذيها
وكفي الله المؤمنين شر القتال
...............................

7-------->

رجل اراد دواء 0000عادي

قال لي كوباية ميه لو سمحت اشرب الدواء 000عادي

شرب الدواء

وأخذ الكوب وخرج

ناديت عليه

قال آسف 000وهو محرج
...................................

منقووووووووووووووول

_________________

سأظل اذكرك اذا جن الدجى . . أو أشرقت شمس على الازمان

سأظل أذكر اخوة واحـــــــبة . . هم في الفؤاد مشاعل الايمـــان

سأظل اذكركم بحجم محبـتي . . فمحبتي فيض من الوجـــــــدان

فلتذكروني بالدعاء فانــــــني . . في حبكم ارجو رضى الرحمــن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://handsa-zra3ya.ba7r.org
 
يوميات صيدلى الجزء الاخير
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
هندسة زراعية :: المنتدى العام :: المشاكسات-
انتقل الى: